«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

زیر گنبد کبود در نگارخانه فردوسی برپا شد | نمایش ۴۴ اثر در نمایشگاه

  • کد خبر: ۲۱۳۰۸۰
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
زیر گنبد کبود در نگارخانه فردوسی برپا شد | نمایش ۴۴ اثر در نمایشگاه
گزارشی از نمایشگاه طراحی لباس «زیر گنبد کبود» که در نگارخانه فردوسی مشهد برپا شد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز نمایشگاه طراحی لباس «زیر گنبد کبود» از آثار هنرجویان طراحی لباس فرهنگ سرای جهاد دانشگاهی مشهد، زیرنظر ریحانه نوروزی استاد رشته طراحی لباس، این روز‌ها در نگارخانه فردوسی درحال برگزاری است. در این نمایشگاه آثاری از بیست سال گذشته تاکنون، توسط هنرمندانی همچون فاطمه عصمتی، مهلا حسن زاده، فاطمه زمانیان، سمانه عطایی، عالیه ترابی، الهه حایری، حانیه رسولی نژاد، سحر قربانی، مریم رضاپور، فروزان خردمند، ریحانه نوروزی و طیبه غفاریان، تالار فردوسی نگارخانه مرکز جهاد دانشگاهی مشهد را مزین کرده است.

نمایش ۴۴ اثردر حوزه طراحی لباس

ریحانه نوروزی، استاد باسابقه رشته طراحی لباس، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به شهرآرا گفت: حدود ۴۴ اثر از ۱۱ هنرجوی رشته طراحی لباس در این نمایشگاه وجود دارد. باتوجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، تلاش کردیم کار‌ها رنگ وبوی عیدانه داشته باشد. هرکدام از هنرمندان برحسب توانمندی شان و در بازه زمانی کوتاه، آثارشان را ارائه داده اند. وی با بیان اینکه از این نمایشگاه استقبال خوبی شده است، بیان کرد: هنرمندان همیشه به حمایت نیاز دارند تا بتوانند آثارشان را نشان دهند.

به همین دلیل، به این نتیجه رسیدیم که این نمایشگاه را برگزار کنیم. اکنون در فضای مجازی به قدری رقابت زیاد است که این گونه آثار به سختی دیده می‌شوند. در این نمایشگاه، نقاشی هنرجویان همراه با طرح لباس و نمونه دوخته شده آن وجود دارد. امروزه هنر طراحی لباس بیشتر حالت تجاری پیدا کرده است و به گونه‌ای نیست که به عنوان یک هنر به دیگران معرفی شود.

رقابت زیاد هنرمندان در رشته طراحی لباس

فاطمه زمانیان که با اثرش به نام «زندگی» در این نمایشگاه حاضر شده است، بیان کرد: من از کودکی به واسطه مادرم با هنر طراحی لباس آشنا شدم. وقتی که سنم بیشتر شد، این فکر به ذهنم رسید که چرا همه مردم شبیه یکدیگر لباس می‌پوشند و این قدر تنوع کم است. به همین دلیل تصمیم گرفتم طراح لباس شوم.

زمانیان تصریح کرد: اکنون در این رشته هنری رقابت زیادی وجود دارد. دیگران فکر می‌کنند طراحی لباس هنر آسانی است، در صورتی که نیازمند صرف زمان زیاد، دقت و تمرکز فراوان است و باید سعی کنیم کاری خاص ارائه دهیم.

فرصتی برای کسب تجربه

مهلا حسن زاده که با دو اثر به نام‌های «ملکه عشق» و «معجزه بهار» در این نمایشگاه حاضر شده است، نمایشگاه را فرصتی برای دیده شدن آثار هنرجویان جوان و کسب تجربه قلمداد کرد. او افزود: من از ابتدا به طراحی علاقه داشتم و تصمیم گرفتم این هنر را با دوخت ودوز لباس ترکیب کنم و طراح لباس شوم. برای علاقه‌مندان یک هنر، سختی معنایی ندارد. بازار فروش این رشته آن گونه که انتظار می‌رود نیست.

اثری برگرفته از فرهنگ ایرانی و اروپایی

فاطمه عصمتی، دیگر هنرمند حاضر در این نمایشگاه، نیز در توضیح کارش اظهار کرد: هدف من در این هنر، نشان دادن اصالت ایرانی در طرح هایم است و همیشه این موضوع را اولویت قرار می‌دهم. وی ابراز کرد: من از کودکی به طراحی و نقاشی علاقه‌مند بودم و در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کردم.

طراحی لباس به گونه‌ای است که هم به دنیای مدرن راه دارد و هم مسیری است که انتها ندارد و آینده خوبی دارد. به همین دلیل هنر طراحی لباس را انتخاب کردم. وقتی به هنری علاقه داشته باشید، با آن به آرامش می‌رسید و احساس بهتری پیدا می‌کنید. سختی این گونه کار‌ها این است که در ابتدا همه سبک کار شما را نمی‌پسندند و باید تلاش کنید بتوانید کارتان را در جامعه مطرح و مخاطبان خودتان را جذب کنید. این هنرمند درباره بازار کار هنر طراحی لباس بیان کرد: این هنر گستردگی فراوانی دارد و هر هنرمندی سبک خودش را دارد.

طراحی لباس هنری است که در کشور ما چندان مطرح نیست، یعنی وقتی خودمان را طراح لباس معرفی می‌کنیم، تصور دیگران این است که خیاط هستیم و تفاوت این دو را متوجه نمی‌شوند. مردم فکر می‌کنند می‌توانند مدلی را از اینترنت پیدا و انتخاب کنند، اما شخصی که مبحث فشن را مطالعه کرده و طراحی لباس را یاد گرفته است، می‌تواند مد را تغییر دهد و سبک‌های جدید خلق کند.

افزایش رقابت هنرمندان در دنیای مجازی

مریم رضاپور، هنرمندی که با بیست سال سابقه کار در این نمایشگاه شرکت کرده است، در گفتگو با شهرآرا می‌گوید: من در این نمایشگاه آثاری را نمایش داده ام که از بیست سال پیش تاکنون طراحی کرده ام. وقتی به هنرتان علاقه‌مند باشید، سختی ندارد.

وی بیان کرد: متأسفانه امروزه سبک کار‌ها تغییر کرده و حالت مجازی به خود گرفته و رقابت در فضای مجازی هم بیشتر از دنیای حقیقی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->